TV 2 Kosmopol: hamskifte har kostet ni mio. kr.
Da TV 2 Lorry blev til TV 2 Kosmopol, var det med en reklamekampagne, der har kostet 9.152.000 kr. Det viser et svar til Folketingets Kulturudvalg, skriver Berlingske.
Kulturminister Jakob Engel-Schmidt, der formelt svarer på udvalgsspørgsmålet, henviser til TV 2 Kosmopol, der ifølge avisen oplyser, at regnskabet ikke er færdigt, og at beløbet derfor er den forventede pris for navneskift og såkaldt rebranding.
Poster i budgettet lyder bl.a. på 2,9 mio. kr. til ”indrykning af kampagne”, 1,6 mio. kr. på ”udvikling inhouse” og 0,5 mio. til ”logo”.
Til Berlingske oplyser TV 2 Kosmopols direktør, Morten Kjær Petersen, at de 0,5 mio. kr. til logo ikke kun gælder design, men også implementering af logo på f.eks. biler, skilte og flag, og at de 1,6 mio. til ”intern udvikling” ikke er direkte del af brandingprojektet.
”Det handler blandt andet om udviklingen af den journalistiske retning, og tilrettelæggelsen af vores arbejde,” siger Morten Kjær Petersen til avisen.
Da TV 2 Lorry i starten af året skiftede ham til TV 2 Kosmopol, var det for at genstarte indtrykket af stationen, forklarede direktøren i januar til MediaWatch.
”Folk forbinder TV 2 Lorry med noget, som var engang, fordi de ikke har set vores indhold i mange år. Så mange af forandringerne og udviklingen, der er gennemført, bliver ikke opdaget, fordi tv-stationen er blevet fravalgt for lang tid siden. Det vil vi gøre op med,” sagde han dengang.