Fald i annoncesalg sender aktien ned hos amerikansk mediekæmpe
Aktien i Paramount Global faldt tirsdag med 6,5 pct., efter mediekoncernens topchef har været ude med pessimistiske vurderinger. Det skriver Bloomberg News.
Bob Bakish, den administrerende direktør, har således tirsdag på en telekonference fremhævet, at det ikke længere giver mening af drive Showtime, selskabets kabel-tv-netværk, som selvstændig virksomhed på grund af presset på tv-branchen.
Paramount vil derfor ”konsolidere” økonomien i Showtime og lede efter synergier med koncernens streaming app, Paramount+.
”Vi vil fortsat se på måder at skabe værdi,” lød det fra Bob Bakish.
Planerne om forandringer skal ses i sammenhæng med et fald i annoncesalget og en tilbagegang i antallet af betalende kabel-kunder. Bob Bakisk forudså på den måde, at annoncesalget i det ”udfordrende” marked i fjerde kvartal vil ende ”en smule under” niveauet fra tredje kvartal.
Paramounts aktie faldt også mandag med 4,3 pct.
Relaterede artikler:
Paramount+ sætter skub i næste fase af europæisk indtog
For abonnenter
Viaplay og SkyShowtime er kommet på Apples tv-app
For abonnenter