MediaWatch

Youtube giver producenter øget andel i annonceomsætning på Tiktok-konkurrent

Ifølge Washington Post er den nye strategi et forsøg på at holde trit med Tiktok, der er blevet downloadet mere end 100 mio. gange i USA i løbet af det seneste år.

Foto: Long Wei/AP/Ritzau Scanpix

Den Alphabet-ejede videoplatform Youtube vil fra starten af 2023 give indholdsproducenter en større andel i annonceomsætningen på sit Youtube Shorts-produkt, skriver Washington Post.

Konkret planlægger Youtube at lægge 45 pct. af annonceomsætningen ind i en pulje, som indholdsskabende brugere så får en andel i baseret på, hvor mange visninger deres Shorts-videoer får.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs