MediaWatch

Rådgiver oplever "træghed" i mediers vilje til at lave grønne strategier

Den bæredygtige omstilling. Medieselskaber gør klogt i at udvikle og formulere en strategi for bæredygtighed, da manglende omstillingsindsats kan ramme virksomhederne på bl.a. talentopdyrkelse ifølge direktør i We Love People. Ifølge lektor på CBS hænger nogle selskaber dog lidt i bremsen.

Klimaspørgsmålet står stadigt højere på samfundets dagsorden, mener forsker og rådgiver - særligt blandt de unge. Her et billede fra fra en klimamarch i 2021. | Foto: Henning Hjorth

Det kan ramme medievirksomheder som en boomerang, hvis de forbliver en del af den stadigt mindre gruppe af selskaber, som ikke har udarbejdet en strategi for deres bæredygtighedsindsatser. Sådan lyder budskabet fra Christina Blak, direktør og partner i We Love People, der er et rådgivningsbureau, der arbejder strategisk med bæredygtig kommunikation og dokumentation.

Hun har rådgivet TV 2 i arbejdet med at omsætte ”ansvarlighedsstrategi 2025” til koncernens første såkaldte ansvarlighedsrapport, der udkom i marts 2022. Det er dog et fåtal af medievirksomheder, der har nedskrevet mål og strategi for en bæredygtig omstilling, mener Christina Blak.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs