MediaWatch

Amerikansk mediehus udvider dataplatform internationalt

Det amerikanske mediehus Buzzfeed vil give annoncører i bl.a. Storbritannien adgang til førstepartsdata på sin platform Lighthouse.

Foto: Ritzau Scanpix/Reuters/Brendan McDermid

Det digitale mediehus Buzzfeed udvider sin brugerdatatjeneste ”Lighthouse” til Storbritannien, Canada, Australien og Latinamerika. Det skriver Digiday.

Lighthouse er en platform, der giver annoncører mulighed for at få adgang til brugerdata, som kan bruges til at målrette reklamer ved at gøre brug af platformens segmenteringsmuligheder. Når indloggede brugere af Buzzfeeds forskellige medier klikker på en reklame på mediehusets sites, giver det data til platformen, som bliver analyseret med henblik på inddelingen i kundegrupper.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs