MediaWatch

Apple vil bygge platform til annoncekøbere

Et jobsopslag indikerer, at Apple vil opbygge en såkaldt demand side platform til annoncørers køb af annonceplads.

Apple blev stiftet i 1976. | Foto: Mike Segar/Reuters/Ritzau Scanpix

Apple vil bygge et ekstra ben på sin position på annoncemarkedet og barsler med en platform, hvor annoncører kan købe annonceplads. Det skriver Digiday med henvisning til et jobopslag fra techselskabet.

Af opslaget fremgår det, at Apple er på udkig efter en chef til en såkaldt demand side platform (DSP), altså en platform, hvor annoncører, der efterspørger annonceplads, kan købe sig til eksponering.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs