MediaWatch

EM-sponsor lægger penge i dansk fodboldmedie

Bold.dk’s redaktionelle dækning af EM i kvindefodbold har fået en saltvandsindsprøjtning fra Visa igennem kampagnen ”The Equal Sponsorship”, som skal bringe dækningen op på niveau med herrefodbold.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Når de europæiske mesterskaber i kvindefodbold skydes i gang onsdag, vil fodboldmediet Bold.dk med økonomisk støtte fra Visa dække turneringen lige så massivt som ved herrernes sidste VM i 2018. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Visa er turneringssponsor for kvindernes EM på internationalt plan og har i Danmark indgået et partnerskab med det danske fodboldmedie som led i kampagnen ”The Equal Partnership”, som sigter efter at øge interessen for kvindefodbold. Parterne ønsker ikke at oplyse størrelsen på beløbet. Men for pengene sender bold.dk to reportere af sted til England, hvor EM-turneringen finder sted.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs