MediaWatch

Bureaugruppen Dentsu Danmark gik frem i 2021

Gruppen øgede sidste år bundlinjen med ca. 20 pct., bl.a. som følge af større internationale ordrer.

Adm. direktør i Dentsu Danmark, Ulrik Petersen. | Foto: Dentsu Aegis Network

2021 var et vækstår for mediebureaugruppen Dentsu Danmark, som landede en omsætning på 1,9 mia. kr., mod knap 1,7 mia. kr. i 2020 og et resultat før finansielle poster og skat på 104,8 mio. kr. mod 94,1 mio. kr. året før. Det skriver Markedsføring på baggrund af koncernens årsregnskab.

Bundlinjen hos Dentsu Danmark, som tæller Dentsu X, Merkle, Carat og Iprospect, eksploderede regnskabsteknisk fra syv mio. kr. i 2020 til over 75 mio. kr. i 2021, hvilket skyldes udbytter fra datterselskaber fra 2019 og 2020, som først skulle betales i 2021. Reelt er fremgangen på ca. 20 pct. i 2021, fortæller lederne af Dentsu Danmark til Markedsføring.

”Vi har haft et stærkt momentum, især i Merkle med vækst hos eksisterende kunder, imens der er kommet nye kunder til. Vi har også lavet en organisationsændring i Nordeuropa, der betyder, at der er kommet flere internationale kunder. De kunder, der kommer ind, er med andre ord generelt større,” siger Ulrik Petersen, adm. direktør i Dentsu Danmark.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs