MediaWatch

Globalt produktionsselskab vil investere i indhold til metaverset

Der er ”tydeligvis en kæmpe mulighed” i at producere originalt indhold til den 3D-virtuelle verden, siger Banijays globale chef for indholdsudvikling, James Townley.

Foto: Holodia/PR

Et af verdens største produktionsselskaber, Banijay, som i Danmark ejer brands som Nordisk Film TV og Metronome, er i gang med at udforske mulighederne i at producere indhold rettet mod metaverset, der kan beskrives som virtuelle universer i 3D. Det skriver TBI Vision.

I et forsøg på at udnytte det spirende medie, som bl.a. Facebook har satset stort på og markeret med navneskiftet til ”Meta”, søsætter Banijay et nyt initiativ, som skal hjælpe og støtte de kreative kræfter på tværs af produktionsselskabet til at gribe muligheden for at udvikle indhold, der egner sig til metaverset.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs