MediaWatch

Kunderne opsiger i flæng abonnementer til musikstreaming

Krisen kradser, og det har nu konsekvenser for musikstreamingtjenesterne, der mister abonnenter.

Foto: Brendan McDermid/Ritzau Scanpix.

Krig, inflation og økonomisk usikkerhed har fået abonnenterne til at flygte fra musikstreamingtjenesterne. Det skriver Berlingske på baggrund af tal fra analysebureauet Kantar.

Ifølge har Spotify og Apple Music i løbet af tre måneder mistet en million abonnementer i Storbritannien, hvor inflationen for nyligt nåede det højeste niveau i 40 år.

”Det stigende antal opsigelser af musikabonnementer vidner om, at britiske husholdninger er begyndt at prioritere, hvordan den disponible indkomst anvendes,” skriver Kantar ifølge Berlingske i en udtalelse.

Ifølge tallene er det særligt den unge målgruppe under 35 år, der vælger musikstreamingen fra. Hvor 57 pct. af dem for et år siden havde et abonnement er tallet nu nede på 53,5 pct.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs