MediaWatch

Amerikansk ministerium: Activision brød loven med social mediepolitik

Spilvirksomheden Activision Blizzard forbrød sig mod loven ved at forsøge at undgå dannelsen af en fagforening, mener amerikansk ministerium.

Spiludvikleren Activision har ifølge amerikansk ministerium brudt loven. | Foto: Mike Blake/REUTERS / X00030

Spiludvikleren Activision Blizzard truede medarbejdere og indførte en social mediepolitik, der overtrådte arbejderlovgivningen, i et forsøg på at undgå, at medarbejderne oprettede en fagforening.

Det fortæller en repræsentant fra det amerikanske arbejderministerium til Bloomberg News.

Vurderingen er en streg i regningen for selskabet, der står bag sællerter som World of Warcraft og Candy Crush, som foruden at være under opkøb af Microsoft for 68,7 mia. dollar netop forsøger at undgå, at dets ansatte opretter en fagforening.

Regionaldirektøren for National Labor Relations Board vil rette en formel klage mod selskabet, hvis ikke et forlig indgås, oplyser pressesekretær Kayla Blado til Bloomberg News.

Activision Blizzard afviser anklagerne i en email.

”Anklagerne er falske,” skriver talsperson Jessica Taylor til Bloomberg News.

”Medarbejdere må tale frit om arbejdsrelaterede problemer uden repressalier, og vores sociale mediepolitik inkorporerer eksplicit medarbejdernes rettigheder fra National Labor Relations Act,” lyder det videre.

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs