MediaWatch

Innovationsproces skabte ny forside hos Aftenposten

Tema: Innovation i medier. Innovation er en forudsætning for overlevelse og succes. Men hvordan arbejder medievirksomheder med innovation? Hvilke strategier, metoder og kompetencer sættes i spil? MediaWatch har talt med en række medier for at belyse innovationsindsatsen i mediebranchen. I denne tredje og sidste artikel i serien hører vi fra DR samt norske Schibsted.

Foto: Schibste/Presse

Innovation hos DR Nyheder forudsætter hurtig feedback fra brugerne for at kunne justere, forbedre og teste igen og igen. Det fortæller Anders Emil Møller, lednede redaktionschef hos DR Nyheder.

”Vi prøver at indpode en ’sense of urgency’ mht. at få produktet ud i virkeligheden. Ellers går man med en idé, der vokser og vokser, men man ved i realiteten ikke, hvor god den er. Det gælder om at have is i maven og søge en hurtig reaktion fra brugerne. Derefter laver du forbedringer og tester igen. Du er ikke færdig med at teste, før du har afprøvet produktet på x antal parametre, og egentlig bliver du aldrig færdig,” siger han.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs