MediaWatch

Google-sag i USA trækker dansk opmærksomhed: "Det er bekymrende læsning"

Anklager mod Google om mulig snyd på det digitale annoncemarked i USA bekræfter bl.a. behovet for ny EU-lovgivning, siger aktører.

Foto: Tolga Akmen/AFP/Ritzau Scanpix

At myndighederne har den konkurrenceretlige radar rettet mod Google, når det gælder koncernens magtfulde position på det digitale søge- og annoncemarked, er ikke nyt.

Men det jurdiske søgelys fik en ny farvetone, da det i sidste uge kom frem, at amerikanske myndigheder anklager Google for systematisk snyd og manipulation af annoncepriser, der har kostet udbydere af annonceplads op til 40 pct. af indtjeningen i en periode fra 2010-2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs