MediaWatch

Politikere vil stramme reglerne for online annoncer i USA

Det skal være forbudt at bruge personlige data til kommercielle formål på det digitale annoncemarked, lyder lovforslag fra tre medlemmer af den amerikanske kongres.

Foto: Tom Brenner/Reuters/Ritzau Scanpix

Tre amerikanske politikere og medlemmer af Kongressen har tirsdag fremsat et lovforslag, der sigter mod at gøre det forbudt at bruge persondata til at målrette annoncer på nettet. Det skriver Euractive.

"Med indførelsen af ​​loven om forbud mod overvågningsannoncering vil annoncører blive tvunget til at stoppe med at udnytte enkeltpersoners onlineadfærd i profit, og vores fællesskaber vil blive sikrere som følge heraf," sagde senator Cory Booker, der kalder den målrettede online markedsføring en "invasiv praksis" og overvågningsannoncering.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs