MediaWatch

Medier vil skrue op for abonnementer, AI og lyd i 2022 - og tror mindre på annoncer

Coronapandemien har sat skub i udviklingen af nye abonnements- og medlemsmodeller hos medier verden over og vil i 2022 være den indtægtskilde, der bliver vigtigst for omsætningen ifølge rapport fra Reuters Institut. Samtidig vil lyd, AI, video og nyhedsbreve fylde endnu mere i år.

Foto: Peter Kneffel/AP/Ritzau Scanpix

Udviklingen og etableringen af abonnementsmodeller og -strategier bliver en hovedprioritet for mediehuse globalt set i indeværende år, hvor annoncer står til at fylde en smule mindre.

Det viser rapporten "Journalistik, medier og teknologitrends og -forudsigelser 2022", som Nic Newman, seniorforsker på Reuters Institut for the Study of Journalism, står bag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs