MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Mads Brandstrup har siden september haft posten som direktør for Danske Medier | Foto: Danske Medier

Efter et møde blandt EU's økonomi- og finansministre tirsdag er vinduet ifølge Danske Medier åbnet for, at Danmark kan udvide den digitale nulmoms fra 2019 til også at gælde magasiner. Det skriver Danske Medier i en pressemeddelelse efter at have fulgt rådsmødet.

"Ministerrådet har efter længere tids drøftelse endeligt bekræftet, at digital nulmoms på magasiner er foreneligt med EU-retten," lyder det i en pressemeddelelsen fra Danske Medier, hvor adm. direktør Mads Brandstrup glæder sig over meldingen fra EU's ministerråd.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs