MediaWatch

Rapport: Corona skar 10 pct. af mediebureauernes bruttoavance

Coronakrisen i 2020 ramte især mediebureauerne på indtjeningen ifølge rapporten Bureautrends, der viser, at branchen samlet set kom ud af året med skinnet på næsten.

Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: (Arkiv) Ernst van Norde

Med et samlet fald i bruttoavancen på 0,9 pct. til godt otte mia. kr. klarede bureaubranchen sig bedre igennem coronakrisen end frygtet. Det er konklusionen i rapporten Bureautrends, der er udkommet onsdag, skriver parterne bag rapporten - Grakom, Bureaubiz og Myresearch - i en pressemeddelelse.

Rapporten, der udkommer årligt, er baseret på nøgletal fra 369 af landets bureauer og viser store forskelle, alt efter bureautype.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs