MediaWatch

Bymedie trækker tilbud om native annoncering til lokalpolitikere tilbage

Det har vakt kritik, at bysitet Migogkbh op til kommunalvalget i november har tilbudt lokalpolitikere annonceartikler med politiske budskaber. Nu trækker sitet tilbuddet tilbage, siger partner Peter Sindahl.

Foto: Marius Renner

Efter kritik af bymediet Migogkbh's annoncepakke, som bl.a. inkluderede en "artikel om dig og dit valgprogram i vores valgsektion", bliver native-delen nu trukket tilbage, skriver Journalisten.

"Vi har pillet den sponsorerede artikel i guld og sølv-pakken ud. Der er øjensynligt nogen, der har misforstået, hvad det indebærer," siger partner og kommerciel direktør Peter Sindahl fra Migogkbh.

Mediet har i forbindelse med valgkampen op til kommunalvalet i november henvendt sig til kandidater med tilbud om tre forskellige annoncepakker, hvoraf de dyreste til henholdsvis 11.995 kr. og 7.495 kr. inkluderede en annonceartikel om kandidatens politiske ståsteder.

Tilbuddet fik onsdag Enhedslistens kandidat Frederik Werner Kronborg til at kritisere tilgangen på Twitter og over for Berlingske.

Skal nyhedsmedier lave native annoncering for politikere?

Lokalpolitiker kritiserer medie for at tilbyde politiske sponsorartikler 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs