MediaWatch

Storbritannien vil droppe irriterende cookie-advarsler

Efter brexit vil Storbritannien nu justere på GDPR-reglerne, så man blandt andet slipper for cookie-bannerne. Nye regler vil basere sig på sund fornuft, siger minister.

Foto: Lino Mirgeler/AP/Ritzau Scanpix

Briterne skal skånes for irriterende cookie-bannere og samtykke-erklæringer, og i stedet nyde et fornuftsbaseret system. Sådan siger landets minister for det digitale område, Oliver Dowden til The Guardian og markerer dermed, at landet nu vil bryde med det omfattende regelsæt, der blev indført med GDPR i 2018.

I stedet vil landet bygge et sæt regler for data- og privatlivsbeskyttelse, der baserer sig på sund fornuft i stedet for 'box-ticking', eklærer mininisteren i avisen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs