MediaWatch

Spotify åbner for abonnementsmodel for podcasts i USA

Alle amerikanske podcasts får nu mulighed for at bygge abonnement på deres programmer i Spotify, der ruller featuren Podcast Subscriptions bredt ud.

Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix

Podcastere i USA får en ekstra omsætningsmulighed, når Spotify i dag åbner adgangen til platformens abonnementsfeature, Podcast Subscribtions, for alle.

Det skriver Techcrunch.

Featuren giver podcastere mulighed for at gøre enkelte eller flere af deres programmer til indhold, der er forbeholdt abonnenter. Producenterne bestemmer selv abonnementsprisen i Spotify, der i løbet af foråret har testet modellen, der er baseret på værktøjet Anchor.

Ifølge Spotify har flere end 100 podcasts benyttet sig af abonnementsmuligheden, som Spotify justerer på en række felter i forbindelse med den brede lancering, skriver Techcrunch.

Det betyder bl.a., at der er kommet flere valgmuligheder i forhold til prissætningen. Hvor der før var tre valgmuligheder, bliver der nu 20. Derudover vil Spotify også give podcastproducenterne mulighed for at downloade en liste med kontaktadresser til deres abonnenter, så de kan interagere direkte med abonnenter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs