MediaWatch

Analyse: 9 millioner nordiske hustande abonnerer på digitale medietjenester

75 pct. af hustandene i Norden har abonnement på enten tekst-, lyd- eller videotjenester. Streaming af levende billeder er mest udbredt, men lyd følger tæt med.

Foto: Altaf Qadri/AP/Ritzau Scanpix

Det første halvår af 2021 har budt på genåbning af samfundet og færre timer i hjemmet på tværs af Norden. Men det har ikke sat en stopper for den vedvarende vækst i abonnementer på digitale medietjenester i regionen. Det skriver analyseselsskabet Mediavision i en ny brugeranalyse.

Analysen viser, at i alt ni mio. nordiske husstande nu i alt har tegnet 14,8 mio. abonnementer på video-, lyd-, og tekstmedier, og at hver husstand på tværs af regionen abonnerer på 2,5 digitale medietjenester i gennemsnit.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs