MediaWatch

Facebook ændrer artikelvisning efter ny ophavsretslov

Som en respons på EU's copyright-direktiv vil Facebook ikke længere vise uddrag af artikler, der deles på platformen, men kun overskrift og hyperlink, med mindre mediet selv har delt artiklen.

Foto: Martin Lehmann/Politiken

Opdateret kl. 21.15 med yderligere oplysninger om, hvilke lande ændringen er implementeret i.

Når du fremover deler artikler på Facebook, ser det anderledes ud på profilen, end det har gjort hidtil. Som en respons på EU's copyright-direktiv, der i denne uge også er trådt i kraft i en dansk udgave, har Facebook valgt at ændre funktionaliteten, så der vises mindre af en artikel, der deles på platformen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs