MediaWatch

Analyse: Ny chefredaktør på Ekstra Bladet arver flere udfordringer

Mere digital brugerbetaling i et faldende printmarked samt en kulturforandring hører til de bundne opgaver, der venter Ekstra Bladets nye ansv. chefredaktør.

Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

Ledelsen på Ekstra Bladet blev i dag lagt fast med Henrik Qvortrup som ny ansv. chefredaktør efter en to måneder lang proces, hvor Pernille Holbøll har holdt skansen som konstitueret.

Med jobbet som ansv. chefredaktør følger en række større opgaver, som avisens nye ledelse er nødt til at forholde sig til over de kommende år. Først og fremmest står opgaven med at løfte det digitale indholdssalg, der halter efter ambitionerne, og gennemførelse af en intern kulturændring, der blev katapulteret i gang med sidste efterårs metoo-debat.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs