MediaWatch

Ekstra Bladet afskediger ni i den kommercielle afdeling og udnævner ny digital direktør

Ni ansatte, herunder en direktør, er blevet afskediget i Ekstra Bladets kommercielle afdeling som led i en omlægning, der skal forbedre det digitale indholdssalg. Samtidig er ny digital direktør udnævnt.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Ekstra Bladet har tirsdag fyret ni i den kommercielle afdeling som led i en større omlægning, der skal sparke mere gang i salget af digitale abonnementer. Samtidig er en ny digital direktør udnævnt, der får ansvaret for at løfte det digitale indholdssalg. Det bekræfter kommerciel direktør på Ekstra Bladet, Signe Skarequist.

”Vi nedlægger flere stillinger i marketing og digitalt indholdssalg som led i en ny strategisk retning, der indebærer den her omorganisering,” siger Signe Skarequist, der samtidig afviser, at der er tale om en spareplan.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs