MediaWatch

Mandag Morgen skruer op for lyd og læserdialog

I næste uge går Mandag Morgen i luften med nyt design og nye online fora, hvor læserne kan diskutere og udveksle viden inden for fem fokusområder. 

Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget

Mandag Morgen, der er en del af koncernen Alrow Media, der også huser Altinget, skruer på konceptet og får fra mandag nyt design og funktioner, der bl.a. skal fremme dialogen gennem en række online samtalerum.

Det skriver mediet på selv. 

"Den største forandring bliver, at Mandag Morgen fra den 17. maj holder op med at være envejskommunikation. I vores fem nye samtaleværelser, kan du indgå i begavet samtale med andre læsere og Mandag Morgens fagredaktører og være med til at udvikle Mandag Morgens journalistik," skriver Mandag Morgens chefredaktør Tanja Nyrup Madsen.

De fem fokusområder er digital omstilling, grøn omstilling, ledelse, politik & velfærd samt økonomi. Tanja Nyrup Madsen har tidligere forklaret i Presselogen på TV 2 News, at mediet har en ambition om at hive debatten mere ind på eget medie frem for på sociale medier som Facebook.

Ud over de nye dialogrum introducerer Mandag Morgen også muligheden for at lytte til artiklerne på sitet og få dem læst op, fremgår det. Samme funktion lancerede Altinget i februar.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs