MediaWatch

Amazons indtog i Sverige har været mindre markant end ventet

Mindre aggressiv prissætning er en del af forklaringen på, at Amazons lancering i Sverige ikke har sat et så markant aftryk som ventet, vurderer fagfolk ifølge Jyllands-Posten.

Foto: Charles Platiau/Reuters/Ritzau Scanpix

Amazons lancering i Sverige i efteråret 2020 har ikke resulteret i de store bølgeskvulp på e-handelsmarkedet, som flere iagttagere havde forventet. Sådan lyder vurderingen fra flere fagfolk over for Jyllands-Posten.

"Det har været langt mindre voldsomt end ventet. De er ikke gået ud med pomp og pragt, men er gået i gang stille og roligt. Man kan næsten ikke måle deres tilstedeværelse," siger Niels Ralund, e-handelsdirektør hos Dansk Erhverv, til Jyllands-Posten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs