MediaWatch

Teknologiens Mediehus lancerer nyt nichemedie om edtech

Undervisningssektoren er sigtet for et nyt nichemedie fra Teknologiens Mediehus, der vil sætte fokus på det voksende område inden for digitale læringsmidler.

Trine Reitz Bjerregaard er chefredaktør i Teknologiens Mediehus, der tager nyt skridt i nichestrategi | Foto: PR/Teknologiens Mediehus

Teknologiens Mediehus udvider dækningen med mediet, Edutech, der stiller skarpt på den teknologi, der vinder frem i klasseværelserne. Det oplyser mediehuset i en pressemeddelelse.

Målgruppen bliver primært lærere og undervisere, men også den voksende edtech-branche, samt forskere og beslutningstagere på undervisningsområdet.

"Før corona bestod teknologi i undervisningen mange steder i at udlevere en ipad til eleverne. Men nedlukning og hjemmeundervisningen har sat turbo på lærernes forståelse for teknologien og dets muligheder, og samtidig er danske edtech-virksomheder langt fremme i at forene teknologi, pædagogik og didaktik. Der er et momentum for at skubbe til hele den dagsorden, der handler om at få løftet vores undervisning med teknologiens hjælp, og derfor går vi som teknologimedie ind på dette felt nu," siger chefredaktør Trine Reitz Bjerregaard.

Redaktør for Edutech bliver Mie Haugaard, der tidligere har været ansvarlig for Politikens uddannelsestillæg og har arbejdet på mediet Videnskab.dk.

Edutech bliver en del af viften af abonnementsbaserede Pro-medier fra Teknologiens Mediehus, som tæller 10 nichemedier. Mediet udkommer med et ugentligt nyhedsbrev fra i morgen, torsdag, fremgår det.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs