MediaWatch

Analyse: Hver 10. digitale annoncekrone i USA går nu til Amazon

Efter vækst sidste år sidder Amazon nu på mere end 10 pct. på det amerikanske digitale annoncemarked ifølge ny rapport.

Foto: Pascal Rossignol/Reuters/Ritzau Scanpix

Amazon har løftet sin markedsandel på det digitale annoncemarked til mere end 10 pct. i 2020. Det skriver Wall Street Journal på baggrund af en rapport fra Emarketer.

Udviklingen i 2020 bød på vækst for Amazon, der steg fra i 2019 at sidde på 7,8 pct. af det amerikanske marked for digitale annoncer til 10,3 pct. i 2020 ifølge analysen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs