MediaWatch

Britiske Telegraph investerer i journalistik og udvider med 60 stillinger

Efter vækst i især det digitale abonnementssalg, der nu tæller to tredjedele af abonnementsbasen, investerer The Telegraph millioner i sin nyhedsmaskine.

Foto: Screenshot

I løbet af første halvår af 2021 har britiske The Telegraph planer om at udvide staben med 60 nyansættelser, der skal styrke avisens nyhedsmuskel. Det skriver Pressgazette.

Investeringen i de ekstra journalistiske kræfter sker i forlængelse af, at Telegraph i februar nærmede sig 600.000 abonnenter på tværs af print og digital, hvoraf 401.938 har tegnet et digitalt abonnement og 192.386 betaler for printavisen. Dermed har Telegraph overhalet konkurrenten The Times, der ved udgangen af 2020 havde 335.000 digitale abonnenter.

Målet for The Telegraph er at runde én million abonnenter og 10 mio. registrerede brugere i 2023.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs