MediaWatch

Google indleder test af cookie-alternativ - Europa må vente

Googles afløser til cookies, der bl.a. gør det muligt at målrette annoncer til den enkelte bruger på nettet, bliver nu gjort tilgængelig for en mindre gruppe af brugere, der skal afprøve, hvor effektiv den cookie-løse målretning er.

Foto: Toby Melville/REUTERS/Ritzau Scanpix

Google har i denne uge åbnet op for testkørsel af sin nye teknologi, der skal være med til at afløse brugen af tredjepartscookies, der i vidt omfang er blevet benyttet af annoncører til at målrette annoncer til den enkelte bruger på tværs af hjemmesider. Det rapporterer flere medier, heriblandt Adweek og Techcrunch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs