MediaWatch

Google indleder test af cookie-alternativ - Europa må vente

Googles afløser til cookies, der bl.a. gør det muligt at målrette annoncer til den enkelte bruger på nettet, bliver nu gjort tilgængelig for en mindre gruppe af brugere, der skal afprøve, hvor effektiv den cookie-løse målretning er.

Foto: Toby Melville/REUTERS/Ritzau Scanpix

Google har i denne uge åbnet op for testkørsel af sin nye teknologi, der skal være med til at afløse brugen af tredjepartscookies, der i vidt omfang er blevet benyttet af annoncører til at målrette annoncer til den enkelte bruger på tværs af hjemmesider. Det rapporterer flere medier, heriblandt Adweek og Techcrunch.

Teknologien er blevet gjort tilgængelig for udviklere på tværs af bl.a. USA, Australien, Brasilien, Canada, Indien, Japan og New Zealand, der kan afprøve dens funktionalitet og effektivitet sammenholdt med den cookiebaserede målretning, der endnu er mulig i Googles Chrome-browser, men som tidligere beskrevet vil blive udfaset i 2022.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs