
Google har i denne uge åbnet op for testkørsel af sin nye teknologi, der skal være med til at afløse brugen af tredjepartscookies, der i vidt omfang er blevet benyttet af annoncører til at målrette annoncer til den enkelte bruger på tværs af hjemmesider. Det rapporterer flere medier, heriblandt Adweek og Techcrunch.
Teknologien er blevet gjort tilgængelig for udviklere på tværs af bl.a. USA, Australien, Brasilien, Canada, Indien, Japan og New Zealand, der kan afprøve dens funktionalitet og effektivitet sammenholdt med den cookiebaserede målretning, der endnu er mulig i Googles Chrome-browser, men som tidligere beskrevet vil blive udfaset i 2022.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app