MediaWatch

Kinesisk Youtube-konkurrent skuffer i Hongkong

Kinesiske Bilibili har fået en halvsløj start på tilværelse som børsnoteret selskab i Hongkong.

Foto: STR/AFP / AFP

Det kinesiske video-site Bilibili, der er udråbt som Kinas svar på Youtube og som har over 100 mio. brugere, skuffer ved introduktionen på børsen i Hongkong mandag.

Koncernens sekundære udbud i den tidligere britiske kronkoloni blev prissat til 808 HK-dollar, men mandag formiddag fald kursen til 789,50 HK-dollar.

Der var allerede lagt op til en skuffelse for de mange investorer, der deltog i det sekundære udbud, da Bilibilis amerikanske notering på Nasdaq-børsen blev hårdt ramt i New York i sidste uge, hvor et kursfald onsdag dumpede aktien næste 10 pct. og var medvirkende til et samlet kursfald over ugen på 11 pct.

Minister med nyt lovforslag: Tech-giganter skal betale for brug af nyheder 

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs