MediaWatch

Mediedirektør efterlyser større techviden hos journalister: "Det er svært at finde folk med tilstrækkelig indsigt og kompetencer"

Journalister med techviden er en mangelvare, og det er et problem for branchen og samfundet, mener direktør for Teknologiens Mediehus. Hos uddannelserne er man enig, men ser begrænsede muligheder - branchen og den enkelte journalist har også et ansvar, lyder det.

Mediebranchen har en blind vinkel, når det gæder behovet for teknologiforståelse blandt journalister, mener Christina Blaagaard, direktør i Teknologiens Mediehus | Foto: PR/Bonnier Publications

De seneste årtiers digitalisering har gjort teknologi til en magtfaktor i samfundet, men journalistfaget er ikke fulgt med, og i dag er der en tydelig mangel på journalister med techviden.

Sådan lyder analysen fra Christina Blaagaard, adm. direktør hos Teknologiens Mediehus, der bla. udgiver Ingeniøren, Version2 og en række nichemedier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs