MediaWatch

Mediedirektør efterlyser større techviden hos journalister: "Det er svært at finde folk med tilstrækkelig indsigt og kompetencer"

Journalister med techviden er en mangelvare, og det er et problem for branchen og samfundet, mener direktør for Teknologiens Mediehus. Hos uddannelserne er man enig, men ser begrænsede muligheder - branchen og den enkelte journalist har også et ansvar, lyder det.

Mediebranchen har en blind vinkel, når det gæder behovet for teknologiforståelse blandt journalister, mener Christina Blaagaard, direktør i Teknologiens Mediehus | Foto: PR/Bonnier Publications

De seneste årtiers digitalisering har gjort teknologi til en magtfaktor i samfundet, men journalistfaget er ikke fulgt med, og i dag er der en tydelig mangel på journalister med techviden.

Sådan lyder analysen fra Christina Blaagaard, adm. direktør hos Teknologiens Mediehus, der bla. udgiver Ingeniøren, Version2 og en række nichemedier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs