MediaWatch

Bonnier News forbereder sig på farvel til cookies med nyt værktøj

Googles dødsstød til cookies i 2022 får det svenske mediehus til at lancere nyt værktøj med fokus på bl.a. førstepartsdata.

Googles beslutning om at udfase cookies er en del af baggrunden for Bonnier News' tiltag. | Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

Cookies, der kan følge brugeres færden rundt på internettet, er på vej til at blive mere eller mindre en saga blot, og den virkelighed forbereder Bonnier News, der bl.a. står bag en række medier i Sverige, sig på med lanceringen af en ny annonceplatform. Det skriver Dagens Media.

Platformen indebærer, at annoncører køber ind gennem førstepartsdata og kontekst på Bonnier News' medier. Platformen bliver nu lanceret og testet, inden den for alvor skal stå sin prøve med Googles varslede dødsstød til cookies i 2022.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs