MediaWatch

Adform udbygger position inden for audio-annoncering med nyt partnerskab

Adforms annonceplatform får nu udvidet sine muligheder inden for programmatisk audio-annoncering, der bl.a. giver adgang til Bauer Medias radiostationer og podcastkatalog.

Foto: Andreas Merrald/Ritzau Scanpix

Fremover bliver det muligt for annoncører at købe annonceplads i eksempelvis den populære podcast "Mørkeland", der er en del af Bauer Medias podcastkatalog, via Adforms annonceplatform.

Det er resultatet af, at techselskabet har indgået et nyt partnerskab med selskabet Adswizz, der er teknologileverandør for digital audio-annoncering. Det fremgår af en pressemeddelelse.

"Integrationen med Adforms IAP (Integrated Advertising Platform, red.) er en fremragende mulighed for vores udgivere til at nå flere annoncører, som er interesseret i audio-annoncering," siger Adswizz' adm. direktør, Alexis van de Wyer.

Lyd og podcast er i fremgang, og det har annoncører også fået øjnene op for. I efteråret fortalte Bauer Medias kommerciel digital chef, Anna Louise Kure, at den største udfordring med at få sparket til radiostationens programmatiske annoncesalg var, at Adforms platform ikke var integreret med Bauer Medias setup.

Nemmere at afvikle audio-kampagner

Men det bliver der altså rådet bod på med det nye samarbejde, lyder det.

"Vi har glædet os meget til at kunne høste frugterne af et partnerskab mellem Adform og Adswizz. Det giver os en bedre forbindelse til alle relevante indkøbere, både mediebureauer og annoncører, hvilket betyder, at vi i endnu højere grad kan få vores særdeles attraktive audioinventory ud at leve," udtaler Anna Louise Kure i meddelelsen.

Mere konkret vil partnerskabet ifølge Adform "simplificere processen med at afvikle programmatiske audio-kampagner i stor målestok via Adforms DSP (Demand side platform, altså en platform for annoncører, der efterspørger annoncepladseringer hos bl.a. medier, red.)".

Kongstanken er, at det skal give annoncører og mediebureauer, som bruger Adforms platform, adgang til "brand-safe og premium audio inventory", som er en del af Adswizz' platform Adwave samt en række internationale mediehuse såsom Bauer Media Audio. I Danmark står Bauer bag bl.a. Radio100, The Voice, Nova og Pop FM samt et voksende podcastkatalog.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs