MediaWatch

Google åbner for testkørsel af nyt værktøj til målretning af reklamer til sommer

Godt et år efter techgiganten meddelte, at tredjepartscookies vil møde sit endeligt i den populære Chrome-browser i 2022, offentliggør selskabet nu et foreløbigt resultat af et alternativ til, hvordan annoncer i fremtiden kan målrettes på nettet.

Foto: Kenzo Tribouillard/AFP / AFP

Næsten præcist et år efter, Google trak overskrifter i både medie- og annoncørkredse ved at varsle sit dødsstød til de såkaldte tredjepartscookies, offentliggør internettets kæmpe nu nogle foreløbige resultater for et af de alternativer, der i fremtiden skal give mulighed for fortsat at målrette annoncering online.

Tredjepartscookies er som bekendt nogle usynlige datafiler, der placeres i den enkelte brugers browser for at indsamle data om brugeradfærd på nettet på tværs af hjemmesider, som kan bruges til at målrette annoncer til den enkelte.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs