MediaWatch

Selskab inden for influencer marketing lander tocifret millioninvestering

Woomio har rejst 20 mio. kr. hos bl.a. Vækstfonden, og penge skal gå til europæisk ekspansion.

Zeth Edwardsen, adm. direktør, Woomio. | Foto: Martin Lehmann

Selskabet Woomio, der bl.a. står bag et værktøj til måling af influencer marketing-kampagners effekt, har fået en investering på 20 mio. kr. fra bl.a. Vækstfonden og Nordic Makers, skriver Børsen.

De friske midler vil Woomio bruge på at gå i land i England, Tyskland, Holland og Belgien. I ejerkredsen er bl.a. Hummel-ejer Christian Stadil.

Woomio havde i 2019/20, der dækker perioden 1. februar 2019 til 31. januar 2020, en bruttofortjeneste på godt 2,4 mio. kr. og fik et underskud på 4,1 mio. kr. Adm. direktør for selskabet er Zeth Edwardsen.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs