MediaWatch

Annoncører venter skærpede krav om synlighed fra annoncører i digitalt indkøb

Er en bannerannonce, der er blevet set halvt i et sekund nu også rigtig 'set'? Annoncørforening roser øget fokus på viewability blandt medier og forventer, flere annoncører vil hæve kravene til digitale visninger frem for at købe billig "junk" uden egentlig effekt, lyder det.

Holger Wilcks er direktør i Dansk Annoncørforening Foto: Dansk Annoncørforening

Hvis man fra det nye år vil annoncere hos Politiken i digital form, så vil man som annoncør være mere sikker på, at man får noget for pengene. Avisen vil nemlig sikre 100 pct. viewability, altså fuld synlighed af alle købte annoncer, og det ser Holger Wilcks, direktør i Dansk Annoncørforening, positivt på.

"Jeg synes, det er glædeligt, at der kommer nogle kvalitetsmedier, der vil sikre, at den medieplads, der bliver købt, kan blive set," siger Holger Wilcks.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere