MediaWatch

Annoncører venter skærpede krav om synlighed fra annoncører i digitalt indkøb

Er en bannerannonce, der er blevet set halvt i et sekund nu også rigtig 'set'? Annoncørforening roser øget fokus på viewability blandt medier og forventer, flere annoncører vil hæve kravene til digitale visninger frem for at købe billig "junk" uden egentlig effekt, lyder det.

Holger Wilcks er direktør i Dansk Annoncørforening | Foto: Dansk Annoncørforening

Hvis man fra det nye år vil annoncere hos Politiken i digital form, så vil man som annoncør være mere sikker på, at man får noget for pengene. Avisen vil nemlig sikre 100 pct. viewability, altså fuld synlighed af alle købte annoncer, og det ser Holger Wilcks, direktør i Dansk Annoncørforening, positivt på.

"Jeg synes, det er glædeligt, at der kommer nogle kvalitetsmedier, der vil sikre, at den medieplads, der bliver købt, kan blive set," siger Holger Wilcks.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs