MediaWatch

Facebook kompenserer annoncører for fejl i effektmåling

Et værktøj hos Facebook har overvurderet effekten af nogle kampagner, som annoncører har kørt på det sociale medie.

Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

En fejl hos Facebook fører til, at annoncører nu får penge tilbage til nye annoncekampagner på det sociale medie. Det skriver The Wall Street Journal.

Fejlen ligger i værktøjet "conversion lift", som bruges til at måle effekten af kampagner. Det kan eksempelvis være antallet af app-downloads eller forbrugeres køb af et produkt. Værktøjet har i et års tid givet et for højt bud på annoncernes effekt, og det er den fejl, som Facebook nu kompenserer de berørte annoncører for.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs