MediaWatch

Schibsted i Sverige vil sælge annoncer baseret på kontekst

Tre svenske medier, der alle er ejet af Schibsted-koncernen herunder Aftonbladet, går i luften med ny fælles platform for annoncesalg, der vil matche annonceplacering med indholdet i artikler.

Foto: Schibsted/PR

Mediekoncernen Schibsted lancerer et annonceprodukt, hvor annoncører kan købe reklameplads hos tre af selskabets svenske medier baseret på artiklers indhold. Det skriver Dagens Media.

Det nye annonceværktøj har fået navnet Keyword Matching, og tanken er, at annoncører vælger ord eller vendinger i artikler, som annoncerne så bliver placeret sammen med. Værktøjet bliver tilgængeligt hos Schibsted-medierne Aftonbladet, Svenska Dagbladet og Omni.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere