MediaWatch

Forsker til medier: Glem fordommene og lær af influencerne

Influencere er ikke bare reklamesøjler, men formidlere, der bevæger sig mere og mere over på de traditionelle mediers boldbane. Det kan medierne lære af og bruge aktivt, mener forsker.

Camilla Mehlsen mener, at traditionelle medier kan lære af influencere. Foto: Privatfoto

Traditionelle medier bør anerkende influencere som potentielle samarbejdspartnere eller inspirationskilder, og overlappet mellem de to vil i fremtiden blive større. Det vil samtidig medføre etiske spørgsmål, som mediebranchen skal forholde sig til. Det mener Camilla Mehlsen, journalistisk lektor på Syddansk Universitet.

Sammen med to forskerkolleger har hun udarbejdet undersøgelsen "Influencere - de nye unge mediehuse", der bl.a. dykker ned i, hvordan influencere fylder mere og mere i et publicistisk kredsløb. Influencere er med andre ord meget mere end reklamesøjler, lyder det.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere