MediaWatch

Medstifter og chefredaktør køber Quartz af japansk medieselskab

Faldende omsætning kombineret med coronakrise har fået japansk medieselskab til at sælge erhvervsmediet Quartz blot to år efter opkøb.

Yusuke Umeda er adm. direktør i Uzabase, som efter to års ejerskab har solgt Quartz. | Foto: Yuri Kageyama/AP/Ritzau Scanpix

Det japanske medieselskab Uzabase købte i 2018 erhvervsmediet Quartz for 86 mio. dollars svarende til ca. 540 mio. kr., men mediet kommer allerede nu på nye hænder igen. Det skriver The Wall Street Journal.

Det er medstifter af Quartz Zach Seward, som har købt den største del af selskab, mens chefredaktør Katherine Bell har købt sig til en mindre ejerandel. Det fremgår ikke, hvordan fordelingen af ejerskabet er, og hvad prisen er.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs