MediaWatch

Mediebureau vil koncentrere bureaubrands om hovednavn

For at stå stærkere i konkurrencen med bl.a. konsulenthuse lægger mediebureauet Dentsu an til en strømlining af bureaubrands, der skal positionere hovedbrandet stærkere.

Vi oplever en øget konkurrence fra konsulenthusene, når det handler om digital transformation, siger adm. dir. Ulrik Petersen til Markedsføring. | Foto: PR/Dentsu Denmark

Mediebureauet Dentsu vil tage et opgør med en fragmenteret struktur med mange underbrands for at samle kræfterne og styrke hovedbrandet i konkurrencen med bl.a. konsulenthuse. Det skriver Markedsføring.

"Når vi kigger indad, så må vi erkende, at vores struktur var blevet for kompleks," siger adm. direktør Ulrik Petersen.

Bureauet skrottede i oktober det længere koncernnavn Dentsu Aegis Network Denmark til fordel for Dentsu Denmark, og den forenkling skal forplantes i resten af organisationen, så underbrands som bl.a. Carat, Vizeum, Iprospect og Isobar også får Dentsu-label og skaber "et stærkere link til gruppen," siger Ulrik Petersen.

Dentsu Denmark beskæftiger omkring 550 ansatte og havde i 2019 en omsætning på 1,6 mia. kr.

Rapport: Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs