MediaWatch

Ny startup med SDU-rødder kaster sig ind på markedet for medieovervågning

Tre ansatte ved SDU står bag startup, der vil gøre sig gældende på markedet for medieovervågning med ny, egenudviklet teknologi. SDU's ventureselskab er medejer.

Mediacath er en spinoff fra SDU med universitetets ventureselskab Science Ventures Danmark i ejerkredsen | Foto: SDU / PR

Markedet for medieovervågning har fået en ny spiller på banen ved navn Mediacatch, der udspringer af et projekt om ansigtskendelse fra Syddansk Universitet, SDU.

Bag den nye startup står journalistisk udvikler Lars Damgaard Nielsen, lektor Filip Wallberg og lektor Anders Glent Buch, der alle arbejder ved SDU. De forsætter alle i deres ansættelser hos SDU.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs