MediaWatch

Robotbaseret lokalmedie vil dække 409 byer

Nyt selskab vil med automatiserede tekster rulle lokalsites ud landet over. Kræfterne bag tæller tidligere chef i Bilbasen og tidligere salgschef i Nordjyske Medier.

Foto: Screenshot/Vores Hellerup

En stribe nye digitale lokalsites som "Vores Hellerup" og "Vores Assens" er i sommer gået i luften med robotartikler om bl.a. det lokale bolig- og jobmarked, der er genereret automatisk af algoritmer. Det skriver Journalisten.

Bag konceptet står Vores Mediehus, der er stiftet af iværksætteren Kenneth Andersen, der har en fortid i Bilbasen. I spidsen står adm. direktør Søren Martin Mørch, der indtil slutningen af 2019 var salgsdirektør i Nordjyske Medier.

"Vi har ingen fastansatte journalister på nuværende tidspunkt, så vi samarbejder med freelancejournalister om at skrive vores skabeloner," siger Søren Martin Mørch til Journalisten.

Ifølge Vores Mediehus' hjemmeside er tjenesten tilstede i 409 byer rundt om i landet. Selskabet bag Vores Mediehus blev ifølge oplysninger i CVR-registeret oprettet i februar og har base i Aarhus.

Vores Mediehus træder med lanceringen ind på et marked, hvor flere aktører konkurrerer om de lokale og digitale annoncekroner. Det gælder bl.a. Min By Media, der er stiftet af tidligere sportsjournalist Michael Qureshi, Nyheder24, der har stifteren af Dagens.dk i spidsen. Også Jysk Fynske Medier er på markedet med konceptet Forbyen, der har sider for 18 byer.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere