I en stor ny satsning afsætter Jysk Fynske Medier et tocifret millionbeløb til at etablere en række nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier i bl.a. Østjylland. Det skal bekæmpe nyhedsørkener og udvide abonnementsforretningen, siger direktør.
En tysk undersøgelse har vist, at smittefaren i en biografsal er lav, og derfor vil brancheorganisation have en tilsvarende undersøgelse på dansk grund.
Opbremsningen i annoncesalget kostede på OTW's bundlinje, men der er travlt i forretningen, som er på vej i en mere digital retning, siger direktør, og derfor fortsætter man med at investere i udvikling.
Midt i diskussionen, om hvorvidt de store techkoncerner skal betale for mediernes indhold, har Facebook inviteret danske medier til et digitalt omstillingsprogram og lokket med kontanter. Det vækker undren hos mediedirektør og brancheformand.
For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.