MediaWatch

Schibsted afviser ikke flere danske opkøb

Med købet af Den Blå Avis og Bilbasen udgør Danmark det tredje største rubrikmarked for Schibsted i Norden. Topchef afviser ikke nye opkøb på sigt. Aktør på det danske online rubrikmarked ser det som sandsynligt.

Foto: Martin Slottemo Lyngstad/Schibsted

Med købet af Den Blå Avis og Bilbasen for 2,15 mia. kr. som et led i en handel med Ebay er den norske mediekoncern Schibsted fra den ene dag til den anden stemplet ind i frontlinjen på det danske online marked.

Handlen positionerer Schibsted i dansktoppen på det generelle onilne brugtmarked og bilmarkedet. I Norge og Sverige er Schibsted også blandt markedslederne på online bolig- og jobmarkedet. Koncernen købte bl.a. sidste år danske Jobindex' svenske forretning Jobbsafari.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs