MediaWatch

Væksten i musikstreaming løjer af efter flere års hastig fremgang

Danskerne brugte sidste år flere penge på at købe indspillet musik end året før, men væksten hos streamingtjenesterne blev mindre end de tidligere år.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Salget af musik gennem streamingtjenester ser ud til at falde ud efter flere års vækst.

Det er et lidt anderledes billede sammenlignet med tidligere år, hvor streamingtjenesterne hvert år siden 2012 har oplevet en tocifret vækstrate, men i 2018 og 2019 er salget kun steget med hhv. 9 og 5 pct. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs