MediaWatch

Facebook ændrer algoritme til prioritering af nyhedshistorier

På efterspørgsel fra Facebooks brugere ændrer platformen algoritmer, der skal prioritere troværdige og gennemsigtige nyheder.

Foto: Mandel Ngan/AFP/Ritzau Scanpix

Facebook vil ændre måden, som nyhedshistorier bliver rangeret på, så troværdige og gennemsigtige kilder i højere grad bliver prioriteret. Det skriver platformen i et blogindlæg ifølge nyhedsmediet Adweek.

Ændringen kommer efter tilbagemeldinger fra Facebooks brugere, som har understreget efterspørgsel på mere troværdige og informationsrige nyheder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs