MediaWatch

Bureauchefer kigger ind i samlet fald på reklamemarkedet i 2020

Mens nogle brands holder fast i deres langsigtede medieinvesteringer, har andre annoncører har lukket kassen i. Hvilke spor coronakrisen vil trække henover annoncemarkedet resten af året, giver to bureauchefer deres bud på her.

Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Covid-19 kan mærkes på reklamemarkedet i øjeblikket. Mange annoncører er tilbageholdende, og både medier og bureauer har allerede meldt om betydelige tab i annoncesalget. Men hvordan vil de kommende måneder se ud? Vil 2020 som helhed være mærket af de fald, man ser i disse dage, eller kan man forvente et bounce-back i efteråret?

I mediebureauerne Tre Kronor Media og IPG Mediabrands er forventningen, at mens 2. kvartal ser ud til at blive hårdt ramt af forsamlingsforbud på mere end 10, butikslukninger og aflyste sportsevents og festivaller, er historien forhåbentlig en anden i 3. og 4. kvartal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs