MediaWatch

Sky News går i samarbejde med Buzzfeed om britisk valgdækning

For at nå yngre seere producerer den britiske broadcaster Sky News et valgprogram, der skal sendes på Buzzfeeds kanaler på sociale platforme, når briterne skal sammensætte parlamentet torsdag.

Den konservative premierminister Boris Johnson (i midten) og Labours leder Jeremy Corbyn er blandt de politikere, der har kæmpet om vælgernes gunst i de seneste ugers valgkamp. Her et billede fra en tv-debat hos BBC i sidste uge. | Foto: Jeff Overs/Reuters/Ritzau Scanpix

Sky News udvider valgdækningen med et program målrettet streaming på sociale platforme, når briterne torsdag går til valg. Det skriver Digiday.

Med programmet "Election Social" vil Sky News forsøge at nå den unge målgruppe. Til formålet har Sky News indgået samarbejde med Buzzfeed, der vil streame programmet på sine kanaler på de sociale platforme, ligesom det vil blive vist på Sky News' egne profiler på sociale medier såsom Facebook, Twitter, Youtube og Twitch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs